خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/10 - 18:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سپهری در نشست کارگروه بین الملل اتاق وضعیت فلسطین؛

سمن‌های ایرانی با معاون کمیسرعالی حقوق بشر دیدار کردند/ نقض حقوق زنان و کودکان فلسطینی محور گفت‌وگوها

دبیر کارگروه سمن‌های اتاق وضعیت فلسطین گفت: مسئله نقض حقوق بشر در غزه و نادیده گرفتن قوانین و مقررات بین المللی از سوی رژیم جنایتکار صهیونیستی در دیدار با معاون کمیسر عالی حقوق بشر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه سمن‌های اتاق وضعیت فلسطین بعدازظهر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) با حضور دبیر، اعضای کارگروه و جمعی از فعالان عرصه فلسطین به میزبانی شبکه ارتباطی سازمان های غیردولتی زنان برگزار شد.

عصمت سپهری، دبیر کارگروه سمن‌های اتاق وضعیت فلسطین ضمن ارائه گزارش از عملکرد کارگروه متبوعش در عرصه سیاست خارجی، گفت: پس از راه اندازی کارگروه بین الملل، تلاش شد با همکاری سمن های مردمی فعال در حوزه زنان و خانواده، به ابعاد حقوق بشری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بیش از پیش پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه سمن های مردمی مانند شبکه ارتباطی سازمان های غیردولتی زنان از مقام مشورتی در سازمان ملل برخوردار هستند، اظهارکرد: این موضوع سبب تسهیل امور در پرداختن به موضوع زنان و کودکان فلسطینی در جوامع بین المللی می شود.

سپهری با بیان اینکه طی ماه های اخیر اقدامات زیادی برای حضور در اجلاس های بین المللی شده است، افزود: به عنوان مثال تلاش شد در پنجاه و دومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل حضور یابیم و به موضوعاتی مانند نقض حقوق زنان فلسطینی از سوی رژیم اشغالگر قدس، افزایش سطح خشونت ها، ممانعت از ورود کمک های بشردوستانه برای درمان زخمی ها و غیره بپردازیم.

دبیر کارگروه سمن‌های اتاق وضعیت فلسطین در این راستا، تصریح کرد: سمن های ایرانی تلاش کردند با معاون و دستیار کمیسر عالی حقوق بشر دیدار کنند و به مسئله نقض حقوق بشر در غزه و نادیده گرفتن قوانین و مقررات بین المللی از سوی رژیم جنایتکار صهیونیستی بپردازند.

وی همچنین از دیدار با بحرینی، سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل گفت و خاطرنشان کرد: در این دیدار درخواست شد فعالیت های حقوق بشری کشورمان خصوصا برای رساندن صدای مظلومیت مردم فلسطین و نسل کشی گسترده در غزه بیش از پیش افزایش یابد و در این زمینه از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد ایرانی نیز به طور فزاینده ای استفاده شود.

گفتنی است، در پایان این نشست نیز برخی از اعضای کارگروه سمن‌های اتاق وضعیت فلسطین به بیان دیدگاه های خود پرداختند و خواستار توسعه فعالیت های بین المللی در حوزه حقوق بشر شدند./

پایان پیام

  • کد خبر : 377842
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار